Verslo pardavėjams: 9 klausimai, kuriuos turite sau užduoti
2023 m. sausio 2 d.
Ne visada ir ne visi verslai turi galimybę plėstis. Lygiai taip pat ne visi asmenys yra geri verslo vykdytojai. Kartais paprasčiausiai verslui reikia kito vadovo. Tokio, kuris turi daugiau laiko, gali plačiau vystyti veiklą, galiausiai, nori tai daryti.
Ne veltui šiuo metu plačiai yra matomi skelbimai su tekstu: „Parduodu verslą Kaune“. Galimybių yra labai daug, jos labai plačios, tad kiekvienas gali rasti tokią opciją, kuri jam labiausiai tinka.
Jeigu esate ne verslo ieškotojas, o pardavėjas – tokiu atveju turite įvertinti visai kitus aspektus nei tie, kurie ieško verslo pirkimui. Pateiksime jums 9 klausimus, kurie padės galbūt geriau suprasti – ar tikrai verslo pardavimas yra geras žingsnis ir kur parduoti, kad pirkėjas būtų galima rasti kuo greičiau.
- Kaip parduoti verslą?
Pirmiausia Jums reikia rasti puslapį, kur galima talpinti skelbimus apie verslo pardavimą. Šiuo metu tokio tipo puslapių gausa yra gana plati, tad esame tikri, kad visada geriau talpinti žinią apie pasiūlymą plačiau, kadangi didesnė tikimybė kad rasite tuos, kurie susidomės.
Kai kurie stengiasi ieškoti fizinių asmenų, kolegų, pažįstamų, kurie šiuo metu ieško verslo. Dažniausiai tokio tipo paieškos ne tik trunka kur kas ilgiau, tačiau taip pat ir yra ribotos. Rasti pažįstamą, kuri tikrai domintų jūsų verslas bus sunku. Galiausiai, tikrai ne visada yra geriausias kelias parduoti tokiam žmogui, kuris jums yra žinomas, parduodant verslą reikia nuo jo atsiriboti visomis prasmėmis ir būsimas savininkas tikrai neturėtų būti Jūsų gyvenimo dalis.
Taigi, geriausia parduoti verslą yra talpinant skelbimą specialiuose puslapiuose. Ten jį pamatys daugiau žmonių, kurie yra suinteresuoti pirkti verslą, tad padidins šansus, kad jūs rasite naują savo verslo valdytoją.
- Kur talpinti skelbimą?
Kaip jau minėjome, yra ne vienas internetinis puslapis, kur galima talpinti parduodamo verslo skelbimus. Dauguma jų yra visiškai nemokami arba tam tikros funkcijos yra galimos, kai sumokamas simbolinis mokestis. Bet kuriuo atveju svarbiausia yra tikrinti puslapio reputaciją. Taip pat dažniausiai apsimoka talpinti ten, kur skelbimų yra daug. Ilgainiui tokie puslapiai yra labiau lankomi, tad taip pat kur kas didesnė tikimybė, kad jus peržiūrės daugiau žmonių ir galiausiai bus galima rasti pirkėją verslui.
- Kaip atrodo patrauklus skelbimas?
Apie patraukliai pateikti bet kokio objekto pardavimo skelbimą galima rasti labai daug straipsnių. Visus juos vienija tai, kad svarbiausia yra informatyvumas. Kuo detaliau bus aprašytas verslas, kuo daugiau informacijos bus, žinoma, kuo daugiau skaičių, kurie dažniausiai ir padeda geriau suprasti įmonės situaciją – tuo dažniausiai pardavimas bus greitesnis, kadangi asmenys, kurie galimai domisi Jūsų verslu neturės gaišti laiko rašydami, o iškart matys svarbiausią informaciją, kuri jiems gali padėti nuspręsti, ar verslas tenkina poreikius, ar ne.
Kai kuriuos asmenys galbūt net domina Jūsų skelbimas, tačiau jie tiesiog tingi rašyti ir klausti smulkmenų, kurios nulemtų – būtų perkama, ar ne. Galiausiai, visada solidžiau atrodo tokios įmonės, kurios pateikia labai išsamią informaciją. Nesvarbu, kad planuojate verslą parduoti. Detalus jos aptarimas yra svarbus, kadangi gali užtikrinti, kad kitų žmonių akyse, tiek pirkėjų, tiek klientų – pavyks atrodyti solidžiai ir tuo pačiu būti vertinamu.
- Ar tikrai verslą verta parduoti?
Tai yra gana dažnas klausimas, kurį sau kelia verslą parduoti norintys asmenys. Ypač tie, kurie augo su verslu, skyrė jam labai daug laiko. Dažniausiai natūraliai kyla poreikis išlaikyti tai, kas buvo auginta ir brandinta, tačiau tuo pačiu reikia nepamiršti, kad kai kurie gali kur kas geriau auginti veiklą, kuri iki šiol buvo jūsų rankose. Galiausiai, net ir neveikiančio verslo išlaidos dažniausiai egzistuoja. O koks tuomet tikslas yra turėti tai, kas jums neneša jokio pelno, jokios naudos, galiausiai, kad jums net neteikia džiaugsmo, kadangi reikalauja daugiau laiko bei investicijų nei neša naudos?
- Kiek vertas mano verslas?
Kitas gana dažnas kylantis klausimas yra susiję su verslo pardavimo kaina. Apie tai galima rasti irgi labai daug straipsnių, tačiau reikia suprasti, kad dažniausiai viskas yra kur kas sudėtingiau nei atrodo. Juolab, daugelis verslininkų vertina ne tik realius skaičius, tačiau taip pat ir moralinę verslo vertę, kuri potencialiam pirkėjui dažniausiai nėra svarbi.
Reikia suprasti, kad verslo vertė yra nusakoma skaičiais. Ne jūsų pačių įnorių, tačiau finansinių operacijų. Ar verslas neša pajamas? Kiek reikia investuoti, kad jis būtų našus? Žinoma, kiek galima uždirbti nieko nedarant ir kiek jums kainuoja reklama.
Verslo ribos yra labai plačios ir sunku atsakyti, kokia yra Jūsų veiklos kaina. Dėl to dažniausiai geriausia yra tartis su specialistais, kurie teikia ne tik išsamias konsultacijas, tačiau taip pat ir pateikia labai tikslius skaičius, kurie padeda savininkui nuspręsti, ar jam tinka verslą už tiek parduoti, ar ne.
- Ar reikia buhalterio verslo pardavimui?
Tai priklauso nuo kiekvieno asmens poreikių ir dažniausiai buhalterius samdo ne tik, kurie parduoda, tačiau tie, kurie perka verslus. Natūralu, kad jie dažniausiai nori, kad specialistas galėtų kuo detaliau susipažinti su tam tikros įmonės buhalterijos niuansais. Juk kartais perkama atrodo solidi įmone, tačiau jos buhalterija yra labai apleista ir pirmiausia reikia investuoti į gerus specialistus, kurie ją sutvarko. O tai yra dar papildomos išlaidos. Kur kas paprasčiau yra iškart susižinoti realią situaciją ir numatyti – ar tai nebus priežastis tam tikro verslo pirkimui.
- Ar galima parduoti verslą su skolomis?
Verslo pardavimas su skolomis yra gana įprasta praktika. Tai yra geras pasirinkimas ne tik tiems, kurie parduoda verslus, tačiau ir tiems, kurie juos perka. Daugeliui paprasčiausiai patinka, kad galima kur kas pigiau įsigyti verslus. O dažniausiai ir pačios skolos ne tokios didelės, kad atgrasytų.
Žinoma, tik reikia ne tik nurodyti skelbime, kad verslas yra su skolomis, tačiau taip pat ir patiekti skaičius, kurie dažniausiai galimiems pirkėjams dažniausiai ir yra esminiai.
Galiausiai reikia skaičiuoti – ar Jums labiausiai apsimoka verslą parduoti, ar bandyti pačiam grąžinti skolas ir toliau bandyti jį plėsti. O tai remiasi dažnai net ik į finansus, tačiau ir žmogaus fizines, lauko galimybes. Visi faktoriai yra svarbūs ir visi gali daryti įtaką verslo pardavimo sprendimui.
- Įmonės, verslo ar akcijų pardavimas?
Planuojantys parduoti verslą taip pat turi nuspręsti – kokią dalį jo parduoda. Kai kurie parduoda tik akcijas. Tai yra puiki galimybė išlikti savininku ir tuo pačiu gauti daugiau investicijų, kurios gali padėti plėsti verslo ribas. Taip pat galima parduoti tik įmonę, jos vardą, tačiau ne jos įrangą. Galiausiai, kai kurie parduoda viską, kas apima tam tikrą veiklą. Pirkėjų visada yra įvairių ir kai kurie tikrai mieliau perka vieną, o ne kitą. Faktas, kad skiriasi galimybės ir tai ką galima atlikti su konkrečiu verslu. Tačiau visada patogu, kai vienas verslas siūlo net kelias jo pirkimo opcijas, tad pirkėjas gali rinktis tą, kuri jam labiausiai tinka.
- Ar reikės mokėti mokesčius valstybei nuo pardavimo?
Pardavus verslą reikia mokėti GPM, kuris siekia 15 procentų. Nėra jokios mistikos, daugelis žino, kad gyventojų pajamų mokestis yra mokamas gavus kokių nors pajamų. Natūralu, kad verslo pardavimo atveju – sumokami mokesčiai taip pat. Jie yra mokami VMI, deklaruojant pajamas, iki gegužės mėnesio. Sumokėti svarbu, gyvensite ramiai ir galėsite būti tikras, kad Jūsų verslas yra saugiai ir legaliai perduotas kitam asmeniui į rankas.
Nereikia laikyti verslo, jeigu jis jums neneša jokios naudos. Natūralu, kad kartais parduoti tai, kas buvo ilgai auginta ir brandinta yra labai sunku. Tokiu atveju dažniausiai reikia daug kantrybės ir tuo pačiu daug supratimo. Visgi, gera yra žinoti, kad kitų žmonių rankose tas verslas, kuris Jums jau yra dalinai atgyvena, galbūt net kiek pabodęs, kadangi neskiriate jam tiek laiko, kiek reikia, gali ne tik atgimti, tačiau ir pasikeisti, tapti kur kas geresniu, inovatyvesniu ir tuo pačiu modernesniu. Svarbiausia yra rasti gerą pirkėją. Tokį, kuris siekia ne tik uždirbti, tačiau ir plačiai išvystyti tam tikro verslo galimybes.